close

01 What's Good      作詞:Terrytyelee 陶逸群    作曲:Terrytyelee 吳卓源
事發的地點 依然都沒變 記得你臨走前 只說了 no no no no How you been
How you been baby Hope you been well Hope you been well well well
Late night thought I'd give you a ring 5 am on the radio hey
還在你身邊守候 What's good What's good 還在你身邊守候 What's good
What's good Late night thought I'd give you a ring 5 am on the radio hey
Late night thought I'd give you a ring 5 am on the radio hey
身邊牽著別人的手 說走就走沒有理由 Wonder why I don't wanna pick up the
phone I'm disappointed and I'm so annoyed at you 還在你身邊守候 What's good
What's good(It's been a minute I ain't seen you) 還在你身邊守候 What's good
What's good(Tell me tell me what's good) Late night thought I'd give you
a ring Thought I'd give you a ring No no no

 
02 5 am             作詞:Terrytyelee 張活寧    作曲:Terrytyelee 吳卓源
把話說得明白 不需要再期待 Just FYI I~ I thought that you were cool
Messy like a fool 愛根本不算數 唉唉唉唉 來自同一個星球 做著同一個美夢
但夢裡根本沒我 你夢裡也在騙我 把我心踩碎 以為你是誰 誰都無所謂
You're a fucking flake 從前的我這樣煩惱憂愁 兜著風就好輕鬆馬上就解決困惑
給我直球 不要閃躲 揮棒落空 Even though it's 5 am outside 為何我會這樣想不開
現在的我真的只想躲 現在的我只要一個我 Even though it's 5 am outside
Even though I'm way too drunk to drive Still going home all by myself
I don't wanna see nobody else No 說再多 你也都 只是說說 說再多 你說再多
別囉唆 你和她 甚至她 那些曾經 每一個都像在笑我 從前的我這樣煩惱憂愁
兜著風就好輕鬆馬上就解決困惑 給我直球 不要閃躲 揮棒落空
原來才知道你就做不到 原來才知道朋友早知道 記得你們的模樣 每一個都一樣
Shoulda known you're twisted 

 
03 Planes Trains Automobiles     作詞:Terrytyelee 陶逸群   
                            作曲:Terrytyelee 吳卓源
I miss you gotta get to you Planes trains automobiles~ 上次碰面已經過了多久
好像有一個月又三天 播你選的歌單復習你溫柔 想你捨不得入睡 I got news boy
There's no getting over you 也無所謂 I got news boy 想要到你懷裡住
Planes trains automobiles Baby oooh baby baby 心在飛我擋不住 Baby oooh oooh
需要你陪伴 oh Baby oooh baby baby 沒發現 I'm crushing on you Baby~
Instagram stories and videos 隨時間滑過指尖 夏天才剛走 眼看迎接凜冬
Need someone to hold I think it's you I got news boy There's no getting
over you 也無所謂 I got news boy Gotta find my way to you
Planes trains automobiles


04 Money Can't Buy You Love      作詞:Terrytyelee 陶逸群   
                            作曲:Terrytyelee 吳卓源
Two hunnid fifty racks (Money can't buy you love now) This brand new Louis
bag (Money can't buy you love now) But it don't make you glad (No no no no)
It probably makes you sad (No no no no no no no) 寄生上流 what you know
about it 浮誇沒限度 what you know about it Margella spend hella what you
know about it My 穿著講究 but I keep it real 狐群狗黨多 but I keep em still
Can't stop won't stop (Take that) My Money can't buy you love
And all the things you dream about 活得驕傲 過程崇高 找到微笑就好
三天三夜萬人排隊為了你 每個人提到你像談論大明星 什麼都有卻還是感到孤寂 My
當一切的難題出現在那同一秒 千頭萬緒烏煙瘴氣 知己們都不見了 My
Money can't buy you love And all the things you dream about 活得驕傲
過程崇高 找到微笑就好


05 Fever                    作詞:Pezen terrytyelee    作曲:Pezen 吳卓源
有點奇怪 我沒有能入睡 有點期待 什麼襲來 Lately I'm not myself 心跳卻磅礡的
Lately I've not been well 卻找不到解藥 You give me fever 燒著熔了線路
想著不要結束 Give me fever For the love in you the lover in you 有些奇怪
暈眩得多撫慰 有點病態 不想解脫 Lately I'm not myself 脈搏卻加快走
Lately I've not been well 你在我心停留 You give me fever 燒著熔了線路
想著不要結束 Give me fever For the love in you the lover in you You give
me fever 燒著 Love 愛到沒有退路 熔線路想著不要結束 Give me fever
For the love in you the lover in you Float on float on float on
Float on float on float on Float on float on float on Float on


06 全世界的朋友都讓我失望   作詞:terrytyelee 陶逸群    作曲:吳卓源 王知音
字字都藉口 句句沒承諾 明明說過的話不去做 所有人都說 所有人都錯
我的靈感都被你淹沒 心裡悲傷 自己來扛 所有愛的理由幫不了忙 我的朋友 都有理由
一直讓我流淚傷痛 越想越痛 從此以後 所有朋友 都快給我靠邊 抽根菸 撕破臉
沒有得選 陪你把淚流 陪你等花落 話沒說完已等在路口 每次都是我 默默在守候
我的靈感都被你淹沒 這些夢想 就算多強 眼前一片空白只有失望 Not making plans
只想要一個人享受委屈 不管多快樂 也不想回去


07 七十億分之一             作詞:吳卓源    作曲:吳卓源
太多的說不出來 太多的做不出來 我的心屬於誰的 我到底要聽誰的 你給的那種感覺
七十億分之一的感覺 oh So what is this I'm feeling 最近尼古丁搭配酒精
突然被一群蝴蝶打亂心情 我走著走著 我看著看著 可視線還是莫名落在你眼鏡
戴上耳機不停的循環 多麼希望時間可以緩慢 再延遲下去 你唱給我聽
每個字還在我腦海裡晃來晃去 太多的說不出來 太多的做不出來 我的心被你打亂
時間點有種錯亂 最近手上戴著你的心 故意忽略你想表達的意義 我想著想著
我看你看的 棉花糖的眼神融化了我的心 試著跳躍到那片海浪 不用背台詞我們演一場
別人的歌我不放 你寫的我對你唱 漂流在不屬於你我的空間 baby 那種感覺

 
08 Chill           作詞:Terrytyelee 陶逸群    作曲:Terrytyelee 吳卓源
思緒在心中發酵 心情變得透明了 相見恨晚 你的人 佔據我 每一秒
Do you wanna chill right now 思念不停燃燒 等待是一種煎熬
So get me out my comfort zone I fucking hate being alone 請你帶我走不被打擾
沒有拘束 悠然的環境 And maybe listen to some YouTube
And I can just vibe on you You~ 為你我都可以 that's good 我給你我全部
let's chill For a little while 給了你我全部 給了你我全部
I got a thing for you Let's chill Wake up in the morning in your XL T-shirt
愛得太深 心開始發疼 yea 站在台北的夜空下 無法自拔聽你說情話 No goodbyes~
Tryna go all the way with you~ Well~
Now we posting selfies on my Instagram Well~ 慢慢靠近 你心房 


09 Things Things Things     作詞:Tower da Funkmasta terrytyelee   
                            作曲:terrytyelee 吳卓源
I got things things things Make you wind wind wind I got things things
things Make you wind wind wind 厭倦做刻意裝扮 滿足誰心中期待 最怕活得像樣板
我就是自命不凡 在世上無可取代 我相信我不孤單 不是什麼單都買 我先掰了別意外
別拿我跟誰比賽 I'm alright So just play another song Things so right that
can be wrong It's too early to be gone I'm right here So let me show you
just how it's done I got things things things Make you wind wind wind
懂人情世故 要技術 過程很疲憊 跳一齣 交際舞 總是學不會 我有自己節拍
隨音樂搖擺 麻煩的別來 Aye aye aye aye aye aye Oh boy don't let me down~


10 Breathe                  作詞:吳卓源    作曲:陶逸群
感覺有點失溫 Yeah~ 理智線在邊緣 徘徊 Somebody tell me Why I'm stuck between
These walls of green 淹沒在想你 的腦海 把空白思緒 用你填滿 Somebody tell me
Pages of memories I should have left behind Oh I want you but I don't want
you You got me Dazed and confused 一瞬間心底失去防禦 Real quick real quick
baby Coming for you real quick I can't breathe when I hear your voice
Everything stops When I hear your voice 壓抑不住 我需要一點空間 獨處
I need to need to baby Breathe Need to breathe (In and out and) Breathe
深呼吸 隨低音搖擺 Yeah~ 放鬆 耍點壞 Yeah~ Let your mind wander through my
body Let your lips taste every part of me Want your eyes to undress me
別再等候 快占有我 And love me~ Would you love me


11 80486                    作詞:陶逸群    作曲:梁永泰
想要說卻說不出口 今晚不會停留 再完美的理由 都止不住你心痛 這一次 沒人錯
是緣分已走到盡頭 回憶讓我帶走 把你心保留 Is this goodbye 永恆真愛
最後一聲晚安 眼淚自己保管 這劇情難以被扭轉 就算拿幸運交換 明天起身醒來
空氣般的姿態 我已不在 走之前 又一遍 親吻你熟睡的臉 多想綁架時間
將此刻定格到永遠


12 80486(90復刻版)          作詞:陶逸群    作曲:梁永泰
想要說卻說不出口 今晚不會停留 再完美的理由 都止不住你心痛 這一次 沒人錯
是緣分已走到盡頭 回憶讓我帶走 把你心保留 Is this goodbye 永恆真愛
最後一聲晚安 眼淚自己保管 這劇情難以被扭轉 就算拿幸運交換 明天起身醒來
空氣般的姿態 我已不在 走之前 又一遍 親吻你熟睡的臉 多想綁架時間
將此刻定格到永遠


13 撥接                     作詞:陶逸群 吳卓源    作曲:梁永泰 吳卓源
還在等待 我的愛慢慢上傳 螢幕沒關 等你離線永不會晚 電台播吻別接著金思頓的夢
看流星花園完結捨不得放手 翻著上課你從後丟來的紙條 問我翹課去看鐵達尼要不要
Beautiful 別意外 在這沒人在意你是誰的90年代 Beautiful 要想開
難免撥接緩慢要把心情倒帶 寂寞難耐 想探望我的寵物蛋 充滿期待
穿高腰褲顯得自然 5201314我愛你一生一世 530184 代表我想你一輩子
畢業後勿忘我祝你百事可樂 長大後才知暗戀是多麼奇特


14 Find a Way               作詞:陶逸群    作曲:terrytyelee
感覺有點狂 做的事都不一樣 發掘新方向 沒試過怎會不喜歡 抬起頭做個 dreamer
I've been dreaming for a better place 來點 chill 帥的 feel 用力去試才明白
I'll be always on your side Find a way just find a way Find a way to
chase your dreams Find a reason you believe The best thing in life is
love 尋找前進新動力 Find a way just find a way Find a way to chase your
dream Find a reason you believe 熱血沸騰的年紀 Be the change you wanna
see 前往下一站 每一秒都被夢溫暖 找到方向感 脆弱之後會更勇敢

goden / Xuite日誌 / 回應(0) / 引用(0)
簡弘亦--繭? 專輯|日誌首頁|陳梓童--TIFA 專輯上一篇簡弘亦--繭? 專輯下一篇陳梓童--TIFA 專輯
回應